Звіт Департаменту промисловості та розвитку підприємництва про діяльність у 2024 році


Звіт
Департаменту промисловості та розвитку підприємництва
виконавчого органу Київської міської ради
(Київської міської державної адміністрації)
про діяльність у 2024 році
Департамент промисловості та розвитку підприємництва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (далі –Департамент) є структурним підрозділом виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), підзвітний і підконтрольний Київській міській раді, підпорядковується Київському міському голові. Під час виконання функції державної виконавчої влади Департамент взаємодіє з Міністерством економіки України, Міністерством з питань стратегічних галузей промисловості України та Державною регуляторною службою України.
Положення про Департамент затверджено рішенням Київської міської ради від 20.04.2023 № 6299/6340.
Основними завданнями Департаменту є забезпечення реалізації на території міста Києва:
Державної промислової політики та інноваційної діяльності в галузі промисловості.
Державної політики з питань розвитку підприємництва.
Державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності.
Єдиної державної політики з питань державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності.
Загальна штатна чисельність Департаменту складає 69 штатних одиниць.
Структура Департаменту:
Керівництво:
Директор, заступник директора – начальник управління промисловості, підприємництва та регуляторної політики, заступник директора – начальник управління торгівлі та побуту, начальник управління праці та зайнятості.
Структура Департаменту включає 3 управління, 2 самостійних відділи, 2 самостійних сектори та 2 самостійні посади головних спеціалістів.
Управління промисловості, підприємництва та регуляторної політики:
Відділ промисловості
Відділ підприємництва та інфраструктури
Відділ науково-технічної та інноваційної політики
Відділ з питань регуляторної політики та дерегуляції
Управління торгівлі та побуту
Відділ продовольчих ресурсів
Відділ торгівлі та побуту
Відділ ринків
Управління праці та зайнятості
Відділ зайнятості та соціально-трудових відносин
Відділ моніторингу заробітної плати
Самостійні відділи
Відділ фінансового забезпечення та звітності
Юридичний відділ
Самостійні сектори
Сектор документального та організаційного забезпечення
Сектор з питань управління персоналом
Самостійні посади головних спеціалістів
Головний спеціаліст з внутрішнього аудиту
Головний спеціаліст з питань мобілізаційної роботи
Управління персоналом
Трудова діяльність державних службовців, крім Закону України «Про державну службу», регулюється Законом України «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану», є частиною законодавства про працю у період дії воєнного стану та поширюється на вступ, проходження та припинення державної служби. У зв’язку з воєнною агресією російської федерації проти України забезпечено повноцінну роботу Департаменту, простої працівників протягом 2024 року не оголошувалися.
Проведення конкурсів на заміщення вакантних посад державної служби у період дії воєнного станув Україні скасовано. Одночасно, у зв’язку з прийняттям Верховною Радою України Закону України «Про внесення змін до деяких законів України про визначення порядку подання декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, в умовах воєнного стану» було відновлено норми законів, які були чинні до початку війни. Так, були відновлені норми Законів «Про запобігання корупції» та «Про очищення влади».
Протягом 2024 року з Департаменту звільнилось 11 працівників, прийнято на роботу до Департаменту 23 (з врахуванням призначених в порядку переведення на інші посади у Департаменті).
На кінець звітного періоду у Департаменті налічується 8 вакантних посад (12 % від штатної чисельності).
Загальні питання управління персоналом
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 23 жовтня 2023 року № 1109 «Про підготовку до запровадження умов оплати праці державних службовців на основі класифікації посад у 2024 році» Департамент провів класифікацію посад державної служби.
Розроблені завдання, ключові показники результативності, ефективності та якості службової діяльності державних службовців, які займають посади державної служби категорії «Б» та «В» на 2025 рік, складено індивідуальні програми підвищення рівня професійної компетентності.
Протягом 2024 року розроблені завдання, ключові показники результативності, ефективності та якості службової діяльності державних службовців, які займають посади державної служби категорій «Б» та «В», були призначені протягом року.
З жовтня по грудень 2024 року здійснено оцінювання результатів службової діяльності 49 державних службовців Департаменту, які займають посади державної служби категорій «Б» і «В».
У звітному періоді забезпечено здійснення обліку військовозобов’язаних, призовників та бронювання військовозобов’язаних працівників Департаменту, забезпечено контроль за станом військового обліку військовозобов’язаних та призовників.
Документообіг
Документообіг у Департаменті здійснюється у системі електронного документообігу АСКОД. Для підпису документів використовуються електронні цифрові підписи.
Загальний документообіг по Департаменту за 2024 рік становив 16 070 документів. За звітний період до Департаменту надійшло 424 звернення громадян, з них звернень, що надійшли поштою – 40, отриманих на особистому прийомі – 7.
3 урахуванням 66 колективних звернень, до Департаменту за 2024 рік звернулось 41 280 громадян. У порівнянні з аналогічним періодом минулого року, загальна кількість звернень від громадян зменшилась на 14 %.
Із загальної кількості звернень, які надійшли до Департаменту за звітний період, 377 звернень (91 % від загальної кількості) були адресовані Київській міській державній адміністрації та 47 звернень (9%) були надані особисто, через засоби поштового зв'язку або надіслані через електронну пошту до Департаменту.
Серед звернень громадян, які надходять на адресу Департаменту, особлива увага приділяється вирішенню проблем, з якими звертаються Герої України, Герої Соціалістичної праці, Герої Радянського союзу, жінки, яким присвоєно звання «Мати-героїня», інваліди Великої вітчизняної війни.
Протягом 2024 року до Департаменту надійшло 97 запитів на публічну інформацію та 43 запити від ЗМІ.
Також протягом звітного періоду до Департаменту надійшло понад 5 606 звернень громадян через комунальну бюджетну установу «Контактний центр міста Києва».
Всі запити/звернення опрацьовані належним чином та в установлені законодавством терміни.
Спеціалістами Департаменту постійно проводиться роз’яснювальна та консультативна робота з громадянами в телефонному режимі. При потребі проводиться особистий прийом громадян. Відповіді на звернення громадян відправляються засобами поштового зв’язку або на електронні адреси (за вибором заявників).
Порядок організації та проведення особистого прийому громадян у Департаменті, графік проведення особистого прийому громадян та прямих («гарячих») телефонних ліній керівництвом Департаменту розміщено на офіційній веб-сторінці Департаменту.
Використання коштів за 2024 рік
По програмі 3510160 «Керівництво і управління у сфері промисловості та розвитку підприємництва» бюджетом міста Києва було заплановано 40630,7 тис.грн. , фактично отримано та використано кошти в сумі 37 816,5 тис. грн.,
а саме :
- заробітна плата (КЕКВ 2110) – 28 750,8 тис. грн ;
- нарахування на з-ту (КЕКВ 2120) – 6 184,7 грн ;
- оплата предметів, матеріалів, обладнання та інвентаря (КЕКВ 2210) – 756,5 тис.грн
- оплата послуг (крім комунальних) (КЕКВ 2240) – 1 422,1 тис. грн ;
- видатки на відрядження (КЕКВ 2250) – 49,1 тис. грн.;
- оплата теплопостачання (КЕКВ 2271) – 198,1 тис. грн;
- оплата водопостачання та водовідведення (КЕКВ 2272) – 8,9 тис. грн ;
- оплата електроенергії (КЕКВ 2273) – 428,1 тис. грн ;
- окремі заходи по реалізації державних (регіональних) програм, не віднесені до заходів розвитку ( КЕКВ 2282) – 2,6 тис.грн;
- інші поточні видатки (КЕКВ 2800) – 15,6 тис. грн.
По програмі 3517610 «Сприяння розвитку малого та середнього бізнесу» заплановано кошти в сумі 140 505,9тис. грн., фактично отримано та використано кошти по КЕКВ 2282 «Окремі заходи по реалізації державних (регіональних) програм, не віднесені до заходів розвитку» у сумі 88 315,9 тис. грн.
Протягом звітного періоду кошти спрямовані на погашення компенсацій відсоткових ставок за кредитами по позичальникам на надання фінансово-кредитної підтримки – 74 674,4 тис.грн., та на виконання заходів міської цільової програми «Сприяння розвитку промисловості, підприємництва та споживчого ринку на 2024-2025 роки» – 13 641,5 тис.грн.
По програмі 3517693 «Інші заходи, пов’язані з економічною діяльністю» – заплановано 9 790,3 тис. грн., фактично отримано та використано кошти в сумі – 2 813,5 тис.грн. Кошти спрямовані на виплату заробітної плати працівникам підпорядкованого КНП «Лабораторний центр».
Нормативно-правова діяльність
Протягом звітного періоду Департамент був розробником/суб’єктом подання:
48 розпоряджень начальника Київської міської військової адміністрації.
Із них, на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 27 січня 2023 року № 76 «Деякі питання реалізації положень Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» щодо бронювання військовозобов’язаних на період мобілізації та на воєнний час» та розпорядження начальника Київської міської військової адміністрації від 03 квітня 2023 року № 172 «Про затвердження критеріїв, за якими здійснюється визначення підприємств, установ, організацій, які мають важливе значення для задоволення потреб територіальної громади міста Києва в особливий період» фахівцями Департаменту здійснювалась робота щодо розгляду звернень підприємств, які звернулись до Київської міської військової адміністрації з проханням визнати їх критично важливим для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення територіальної громади міста Києва в особливий період.
За результатом проведеної роботи в Департаменті протягом 2024 року підготовлено та подано на підпис начальнику Київської міської військової адміністрації 27 проєктів розпоряджень.
11 розпоряджень Київського міського голови;
3 рішень Київської міської ради.
Окрім того, в Департаменті проаналізовано 17 матеріалів, що надійшли від правоохоронних органів.
Претензійно-позовна робота
Протягом 2024 року системно проводилась претензійно-позовна робота з метою повернення дебіторської заборгованості, яка обліковується на балансі Департаменту з 2012 році після реорганізації Головного управління промислової, науково – технічної та інноваційної політики виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).
У межах законодавчо визначених повноважень Департаментом вжито правових заходів щодо низки підприємств-боржників. Зокрема, до Державного підприємства «Науково-дослідний інститут мікроприладів НТК «Інститут монокристалів» НАН України (код ЄДРПОУ 14308827) та ТОВ «Багатогалузева господарча асоціація «ІЗУМРУД» (код ЄДРПОУ 02783727).
Діяльність управління промисловості,
підприємництва та регуляторної політики
у напрямку розвитку промисловості
1. Проведена робота щодо розвитку Інформаційної системи «Промисловість і наука» (http://ispn.kievcity.gov.ua), метою якої є представлення промислового потенціалу м. Києва для потенційних споживачів промислової продукції на внутрішньому ринку.
Протягом 2024 року:
- із загальної кількості 2967 промислових підприємств м. Києва, які звітують до Головного управління статистики в м. Києві за формами 1П та 1ПЕ, розділ «Загальні відомості» ІС «Промисловість і наука» заповнений по 1302 промисловим підприємствам, розділ «Продукція» – по 775 підприємству;
- із загальної кількості науково-дослідних установ міста (341) в Інформаційній системі актуалізовано дані по 335 організаціям.
В ІС «Промисловість і наука» працює розділ новин, де висвітлюються значні події, які стосуються роботи промислового та наукового комплексів м. Києва. За 2024 рік розміщено більше 50 інформаційних новин.
Департаментом промисловості та розвитку підприємництва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) підписано договір з Комунальною науково-дослідною установою «Науково-дослідний інститут соціально-економічного розвитку міста», в межах якого проведено розширення функціональних можливостей програмного забезпечення ІС «Промисловість і наука», здійснено інформаційне та системно-технологічне супроводження ІС «Промисловість і наука».
2. Актуалізовано електронний каталог «Експортери міста Києва».
27.11.2024 у Київській торгово-промисловій палаті відбулась презентація актуалізованого каталогу «Експортери міста Києва 2024».
Двомовна (українська та англійська) версія каталогу містить інформацію про 116 промислових підприємств – експортерів міста Києва, що представляють 22 види економічної діяльності.
3. Проведено конкурс «Кращий експортер року».
На засіданні Комісії з проведення конкурсу «Кращий експортер року» визначено 15 суб'єктів господарювання-експортерів, яким присвоюється диплом та знак «Кращий експортер року» (03.10.2024).
Відбулося нагородження 15 – ти переможців конкурсу «Кращий експортер року» (27.11.2024 у Київській торгово-промисловій палаті).
Переможці отримали престижний знак «Кращий експортер року», який можуть використовувати для маркування своєї продукції, а також у рекламних та презентаційних матеріалах.
Переможці конкурсу: ТОВ «Столичний млин» (Виробництво харчових продуктів); ПАТ «ОБОЛОНЬ» (Виробництво харчових продуктів); ТОВ «ТК-ДОМАШНІЙ ТЕКСТИЛЬ» (Текстильне виробництво); ТОВ «Торгово-виробнича група Український папір» (Виготовлення виробів з деревини); ТОВ «Пролог Семікор» (Хімічні речовини); ТОВ «Атем Груп» (Гумові і пластмасові вироби); ТОВ «ЛС Профі» (Металургійне виробництво); ВАТ «Меридіан ім. С.П. Корольова» (Металургійне виробництво); КПСП «Арсенал» (Комп’ютери і електронна продукція); ТОВ «ПАТОН ІНТЕРНЕШНЛ» (Електричне устаткування); ТОВ «Фірма «ПЛАЗМА-МАСТЕР ЛТД» (Машини і устаткування); ПАТ «УХЛ-МАШ» (Машини і устаткування); ТОВ «Київський БКК» (Виробництво харчових продуктів); ТОВ «ТАС ЕВОТЕК» (Гумові і пластмасові вироби); ТОВ «Сторожук» (Металургійне виробництво).
4. Проведено дослідження напрямів розвитку промисловості та підприємництва м. Києва та розробка заходів щодо релокації суб’єктів господарювання до м. Києва. В роботі здійснено аналіз сучасного стану промислового комплексу м. Києва, визначено ключові проблеми розвитку промисловості та підприємництва м. Києва, проведено аналіз забезпечення промисловості робітничими та інженерними кадрами.
Також, проведено аналіз суб’єктів господарювання, релокованих з міста Києва та розроблено заходи щодо переміщення суб’єктів господарювання до столиці. Здійснено аналіз ефективних інструментів підтримки столичних підприємств в умовах воєнного стану.
5. З метою забезпечення ефективної роботи державних підприємств, переданих до сфери управління КМДА, а саме ДНВП «Захід»:
щомісяця проводились наради з керівництвом ДНВП «Захід»;
відповідним наказом Департаменту затверджено фінансовий план ДНВП «Захід» на 2025 рік.
у напрямку розвитку підприємництва та інфраструктури
1. У 2024 році продовжувалася робота з реалізації Положення про фінансово-кредитну підтримку суб’єктів малого та середнього підприємництва (СМСП) у місті Києві, затвердженого рішенням Київської міської ради від 21.09.2017 № 46/3053 (зі змінами та доповненнями), а саме:
– надано фінансово-кредитну підтримку на суму 74,7 млн грн 135 суб’єктам малого та середнього підприємництва, які отримали кредитів на суму 1,3 млрд грн;
– підписано договори про співробітництво та додаткові угоди до них з 19 банками;
У 2024 році СМСП міста Києва, які отримали фінансово-кредитну підтримку, створено 1304 робочих місць. До бюджету міста Києва ними сплачено 264,04 млн грн, до зведеного бюджету України – 1,31 млрд грн, обсяг виробництва (надання послуг) склав 24,23 млрд грн.
Також у звітному періоді:
– проведено нараду з банками щодо проєкту Положення про надання фінансової допомоги на відкриття або розвиток власного бізнесу киянам – Захисникам та Захисницям України (для сплати власного внеску при отриманні кредиту) (17.06.2024);
- проведено нараду з керівниками банків щодо питань реалізації Положення про фінансово-кредитну підтримку суб’єктів малого та середнього підприємництва в м. Києві (03.12.2024);
– рішенням Київської міської ради від 30.05.2024 № 471/8437 «Про питання надання фінансово–кредитної підтримки суб’єктам малого та середнього підприємництва у місті Києві в умовах воєнного стану», встановлено, що з 01 червня 2024 року на час дії воєнного стану та 90 календарних днів після його припинення чи скасування, ФКП надається СМСП у місті Києві, які здійснюють свою основну діяльність, відповідно до КВЕД 2010 секція С «Переробна промисловість» клас 30.30 «Виробництво повітряних і космічних літальних апаратів, супутнього устатковання», на що у бюджеті міста Києва на 2024 рік передбачені асигнування у сумі 30,0 млн грн;
– рішення Київської міської ради від 04.07.2024 № 1649/9615 «Про внесення змін до рішення Київської міської ради від 30.05.2024 № 471/8437 «Про питання надання фінансово – кредитної підтримки суб’єктів малого та середнього підприємництва у місті Києві в умовах воєнного стану» встановлено, що з 01 серпня 2024 року на час дії воєнного стану та 90 календарних днів після його припинення чи скасування, ФКП надається:
• СМСП у місті Києві, які здійснюють свою основну діяльність, визначену в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, відповідно до КВЕД 2010 секція С «Переробна промисловість» клас 27.11 «Виробництво електродвигунів, генераторів, трансформаторів та контрольної апаратури», клас 27.12 «Виробництво електророзподільної та контрольної апаратури», клас 27.20 «Виробництво батарей і акумуляторів», клас 27.90 «Виробництво іншого електричного устаткування»;
• СМСП у місті Києві, які отримують кредити або кредитні лінії на придбання незалежних джерел електричної енергії»;
- підготовлено зміни до Положення про фінансово-кредитну підтримку суб’єктів малого та середнього підприємництва у місті Києві, затвердженого рішенням Київської міської ради від 21.09.2017 № 46/3053 (зі змінами та доповненнями), в тому числі включення до Положення розділу 8 «Особливості надання фінансової допомоги у місті Києві на відкриття або розвиток власного бізнесу Захисникам та Захисницям України та членам їх сімей (при отриманні кредиту)» (далі – зміни до Положення).
Зміни до Положення пройшли громадське обговорення на Єдиному веб-порталі територіальної громади міста Києва з 05.09.2024 по 19.09.2024.
Зміни до Положення 30.12.2024 оприлюднені Єдиному веб-порталі територіальної громади міста Києва на з метою одержання зауважень та пропозицій від юридичних та фізичних осіб, їх об’єднань, у рамках проходження регуляторної процедури.
2. Організовано та проведено спільно з ГО «АСОЦІАЦІЯ ПІДПРИЄМЦІВ-ВЕТЕРАНІВ АТО» інформаційні онлайн семінари на теми:
• «Підприємець та підприємницька діяльність. Персональні цілі підприємця» (23.09.2024);
• «Сегментація клієнтів та потреби сегментів» (25.09.2024);
• «Як підняти довіру та збільшити прибуток (все про бренд та маркетинг)» (27.09.2024);
• «Як побудувати сервісну компанію. Стандарти сервісу» (30.09.2024);
• «Правильне структурування бізнесу як необхідна умова розвитку та залучення інвестицій. Функціональна структура» (02.10.2024);
• «Юридична складова бізнесу» (04.10.2024);
• «Бухгалтерський облік» (07.10.2024);
• «Ефективні стратегії управління персоналом в МСБ» (09.10.2024);
• «Вплив власника: лідерство і coaching в підприємницькій діяльності» (11.10.2024);
• «Економіка продажів та бізнесу» (04.10.2024).
3. Організовано та 16.12.2024 проведено спільно з ГО «АСОЦІАЦІЯ ПІДПРИЄМЦІВ-ВЕТЕРАНІВ АТО» форум взаємодії влади і бізнесу, на якому обговорювались можливості підтримки ветеранського бізнесу, визначені базові концепції переходу ветеранів до цивільного життя та розвитку їх підприємництва. У форумі взяли участь понад 250 осіб серед яких ветерани-підприємці, представники уряду, народні депутати та депутати Київської міської ради, представники структурних підрозділів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації). Серед основних питань, які були порушені:
підтримка ветеранів у побудові власних успішних бізнес-проектів;
можливості фінансової допомоги від держави для ветеранського підприємництва;
співпраця між державою та меценатами для покращення умов підприємницької діяльності ветеранів;
інструменти, які влада пропонує для підтримки ветеранів у бізнесі.
Під час форуму також були представлені успішні приклади ветеранського бізнесу, які надихнули учасників та продемонстрували практичні шляхи досягнення успіху.
У форумі взяла участь 461 особа.
4. Організовано та проведено навчання за такими темами:
– «Експорт та фінансові інструменти підтримки бізнесу» (11.06.2024 -12.06.2024);
– «Цифрове майбутнє підприємства» (18-19.07.2024);
– «Енергетична незалежність бізнесу» (17-18-09.2024);
– «Кібербезпека – захисти свій бізнес. Уроки війни» (29.10.2024).
В навчаннях взяла участь 291 особа.
5. Забезпечено координацію роботи КП «Київський міський бізнес-центр».
У 2024 році КП КМБЦ:
– укладено 33 договори з суб’єктами підприємництва на надання офісних, інформаційно-консультативних та інших послуг;
– надано 4680 консультацій бізнесу.
Відповідним наказом Департаменту затверджено річний фінансовий план комунального підприємства «Київський міський бізнес-центр» на 2025 рік.
у напрямку розвитку науково-технічної та інноваційної політики
1. Проведено моніторинг виставкових заходів у країнах ЄС. Опрацьовано понад 60 виставкових подій в Німеччині, Польщі, Румунії, Франції. Іспанії, Чехії та інших країнах.
Забезпечено участь столичних підприємств на наступних промислових виставках: «MSV INTERNATIONAL ENGNIIRING FAIR» в місті Брно (Чехія, 8-11.10.2024) та «Warsaw Industry Week» в місті Варшава (Польща, 5-7.11.2024) (по 10 підприємств на кожній виставці).
Результати участі: компаніями було проведено понад 130 зустрічей в форматі B2B та набуто майже 250 нових зв’язків стосовно можливої подальшої співпраці та кооперації, підписано 6 контрактів.
09.10.2024 організовано україно-чеський діловий форум, який відбувся в рамках міжнародної виставки «THE MSV INTERNATIONAL ENGINEERING FAIR» (Брно Чехія), під час якого було презентовано промисловий потенціал столиці «Made in Kyiv».
06.11.2024 організовано польсько-український бізнес-форум Industry Business Mixer, підписано Меморандум про взаєморозуміння між Польсько-українською господарчою палатою та Департаментом промисловості та розвитку підприємництва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).
2. Проведено конкурс «Столичний стандарт якості»:
- диплом та знак «Столичний стандарт якості» отримали 14 столичних підприємств-переможців конкурсу: ТОВ «Євротерм Технолоджі», ТОВ «ДІСКАФ», ТОВ «Київський БКК», ТОВ «НВП «Атомкомплексприлад», ТОВ «Гуд Руф», ТОВ «Сторожук», ТОВ «Біркрафт», ТОВ «Еквітестлаб», ТОВ «Фірма «Фавор», Державне підприємство «УДВП «Ізотоп», ТОВ «Текспрод», ТОВ «НТЦ «Вербена», ТОВ «Ярослава», ТОВ «ТД Крафт Декенсістем Україна» (16.07.2024);
- вручено сертифікати на відповідність системи управління якості вимогам міжнародного стандарту ISO 9001:2015 5 підприємствам-дипломантам конкурсу «Столичний стандарт якості», а саме: ТОВ «Біркрафт», ТОВ «ВК «Гуд Руф», ТОВ «НТЦ «Вербена», ТОВ «ТД Крафт Декенсістем Україна», ТОВ «Текспрод».
3. Розроблено фінансовий план та дорожню карту розвитку проєкту наукового парку «Академ. Сіті».
У рамках розробки дорожньої карти визначено її основні елементи.
4. Розроблено концепт інноваційного хабу «Academ.City» для планування розвитку території наукового парку «Академ.Сіті» та Академмістечко.
У рамках заходу проведено 4 мітапи за тематикою: «Інфраструктура для науковців» (10.09.2024), «Модель взаємодії між науковцями, бізнесом та містом» (12.09.2024), «Екологічні аспекти та урбаністичні підходи до розвитку хабу» (17.09.2024), «Адміністративно-економічні питання розвитку хабу» (19.09.2024), воркшоп із узагальнення напрацювань мітапів та створення стратегічної концепції розвитку хабу (25.09.2024).
5. Організовано та проведено щорічну корпоративну інноваційну сесію «Індустріальний хакатон» (25-26.10.2024).
Під час проведення заходу команди з науковців, стартапів, підприємців-інженерів та інших фахівців працювали над вирішенням завдань за наступними напрямками, визначеними спільно з Департаментом житлово-комунальної інфраструктури та Департаментом транспортної інфраструктури:
1. Транспорт та мобільність – оптимізація транспортних потоків, підвищення ефективності громадського транспорту
2.Розумне управління інфраструктурою міста – вдосконалення систем водопостачання, контроль якості води та підвищення енергоефективності.
Переможцем Хакатону стала команда Інституту металофізики ім. Г. В. Курдюмова НАН України (Flow Unlock), яка запропонувала використовувати матеріали з пам’яттю форми для каналізаційних та водопровідних систем, тощо. Їхнє рішення зменшить витрати на ремонт та підвищить стабільність роботи інфраструктури.
Також за підсумками проведеного заходу були визначені команди для прийняття участі у Міському корпоративному акселераторі інноваційної діяльності та отримання можливості доопрацювати свої рішення.
6. Організовано міський корпоративний акселератор інноваційної діяльності.
У результаті виконання заходу: здійснено промоцію конкурсу та відбору інноваційних рішень серед цільової аудиторії, зібрано наукові стартапи для акселерації, 15.08.2024 проведено вебінар для підприємств «Як підприємствам працювати зі старапами». Під час проведеного 20.11.2024 у Колонній залі КМДА Демо-Дня міського корпоративного акселератора інноваційної діяльності відбулось три панельні дискусії:
«Як Києву стати інноваційним містом. Міжнародний досвід інших міст»,
«Як стартапам робити пілоти з підприємствами»,
«Стан екосистеми. Можливості для стартапів».
Серед стартапів перемогу отримав Di-agnosti (додаток, що виконує звукову аналітику промислового обладнання), друге місце – JustSaveLife (бот для пошуку найближчої лікарні при інфаркті чи інсульті), третє місце - стартап Check Eye (платформа на основі штучного інтелекту для масового скринінгу хронічних захворювань).
За результатами цьогорічного проекту після акселераційної програми розпочали роботу пілотні проєкти комунальних підприємств і стартапів:
SigFox (Дмитро Озеров, Михайло Сорокін) запустив пілот з Київводоканалом по встановленню IoT лічильників;
JustSaveLife бот – пілотується з Київ Цифровий,
Київміськсвітло запустив пілот зі стартапом InsCom та ведуться перемовини щодо проєкту Flow Unlock від Віри Філатової,
Київтелесервіс відбирає проекти для подальшого пілотування,
Київський центр туризму робить пілот з Exect Opti Route.
Також розроблено архітектуру майбутнього міського корпоративного акселератора інноваційної діяльності.
у напрямку дерегуляції господарської діяльності та реалізації державної регуляторної політики
З метою поліпшення регуляторного середовища Департамент постійно забезпечує неухильне виконання вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».
Протягом 2024 року:
оприлюднено 20 проєктів регуляторних актів Київської міської військової адміністрації та Київської міської ради;
прийнято 9 регуляторних актів, із них: 7 актів Київської міської військової адміністрації, 2 акти Київської міської ради;
підготовлено та оприлюднено 75 звітів про проведення відстежень результативності регуляторних актів Київської міської державної адміністрації/Київської міської військової адміністрації;
підготовлено та оприлюднено 18 звітів про проведення відстежень результативності регуляторних актів Київської міської ради;
переглянуто регуляторних актів Київської міської державної адміністрації/Київської міської військової адміністрації 69, із них: 32 приведено у відповідність до вимог законодавства, 37 залишено без змін;
надано роз’яснень до 94 проєктів нормативних актів Київської міської військової адміністрації та Київської міської ради;
видано 3 розпорядження начальника Київської міської військової адміністрації «Про внесення змін до плану діяльності з підготовки проєктів регуляторних актів Київської міської військової адміністрації»;
затверджено план діяльності з підготовки проєктів регуляторних актів Київської міської військової адміністрації на 2025 рік.
Також протягом звітного періоду забезпечено:
надання, до кожного проєкту регуляторного акта КМР та КМВА, консультацій по підготовці АРВ, зокрема, застосування М-Тесту;
прозорість регуляторної діяльності – вся інформація про процес підготовки, прийняття та відстеження регуляторних актів є відкритою та доступною для громадськості;
контроль проходження регуляторної процедури проєктами регуляторних актів відповідно до вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності»;
перегляд прийнятих регуляторних актів за результатами відстеження результативності регуляторних актів;
систематизацію регуляторних актів шляхом оновлення реєстрів діючих регуляторних актів Київської міської ради та Київської міської державної адміністрації/Київської міської військової адміністрації.
Діяльність управління торгівлі та побуту
- З метою недопущення виникнення на території міста Києва надзвичайних ситуацій природного, техногенного, соціального характеру, зокрема
медико-біологічного характеру, пов’язаних з інфекційними захворюваннями, отруєнням людей внаслідок споживання продуктів або води, шляхом здійснення превентивних заходів, збору інформації за дотриманням суб’єктами господарювання вимог законодавства у відповідних сферах господарської діяльності працівників Управління залучено до роботи у складі робочих груп, створених районними в місті Києві державними адміністраціями.
На виконання оперативних завдань в умовах запровадженого в Україні воєнного стану працівників Управління також залучено до роботи ситуаційного Центру Київської міської військової адміністрації щодо збору інформації, моніторингу та оцінки загроз, прогнозування розвитку кризових ситуацій (у робочі та у вихідні дні).
Продовжується робота щодо організаційного, документального, правового, інформаційного, матеріально-технічного забезпечення діяльності Гуманітарного штабу Києва.
Протягом 2024 року забезпечено видачу матеріально-товарних цінностей (гуманітарної допомоги) для забезпечення потреб внутрішньо переміщених осіб, малозабезпеченого населення, критичної інфраструктури та військових частин та формувань міста Києва, утворених відповідно до законодавства України, про що складено 126 актів приймання – передачі.
Так, для потреб військових передано генератори, хімічні грілки, спеціалізоване взуття, радіатори, мотопомпи, пледи, ліхтарі, павербанки, засоби гігієни та продукти харчування. Громадським і благодійним організаціям для забезпечення внутрішньо переміщених осіб та малозабезпечених верств населення передано одяг для дорослих та дітей, пледи та матраци, продукти харчування та засоби особистої гігієни.
у напрямку продовольчих ресурсів
1. Сформовані та затверджені адресні переліки сезонних та графіки проведення сільськогосподарських ярмарків на I та II півріччя поточного року.
Протягом 2024 року організовано та проведено 2702 ярмарків, на яких реалізовано 37,2 тис. тонн сільськогосподарської продукції та продовольчих товарів, в т.ч. плодоовочевої продукції – 27,8 тис. т, м’яса та м’ясопродуктів – 3,2 тис. т, риби та рибопродуктів – 1,9 тис. т, інших продовольчих товарів –
4,3 тис. т.
Постійно здійснювався моніторинг сезонних та сільськогосподарських ярмарків у м. Києві, за результатами яких комунальним підприємством – організаторам ярмаркових заходів надавались рекомендації та зауваження щодо організації ярмарків на належному рівні.
2. В рамках інвестиційних договорів з ТОВ «ФІРМОВА МЕРЕЖА «КИЇВХЛІБ» в місті Києві функціонують 200 об’єктів роздрібної торгівлі, задля підтримки соціально незахищених верств населення у місті Києві протягом 2024 року власникам багатофункціональної електронної картки «Муніципальна картка «Картка киянина» реалізовано 2 469,3 тонн хліба та хлібобулочних виробів зі знижкою від 20% від 70%.
3. З метою створення комфортного економічного простору для ветеранів війни в місті Києві, опрацювання питання надання даній категорії пільг для відкриття бізнесу, соціально-економічної підтримки тощо підготовлено розпорядження Київського міського голови розпорядження Київського міського голови від 16.01.2025 № 36 «Про утворення робочої групи щодо створення умов для розвитку підприємництва для ветеранів».
4. Продовжувалася робота щодо впровадження модулю «Сезонна та пересувна торгівля» підсистеми «Торгівля» в інформаційно-комунікаційній системі «Програмна платформа для надання електронних послуг, у тому числі адміністративних».
Протягом 2024 року вживалися заходи щодо впровадження модулю «Ярмарки» підсистеми «Торгівля» в інформаційно-комунікаційній системі «Програмна платформа для надання електронних послуг, у тому числі адміністративних», що дозволить спростити процеси організації торгівлі для організаторів та учасників ярмарків.
Розроблено проєкт рішення Київської міської ради «Про затвердження Положення про ярмарки у місті Києві», який погоджується в установленому порядку.
у напрямку розвитку торгівлі та побуту
- 1. Створено робочу групу з питання розгляду можливості розміщення засобів пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі поблизу станцій Київського метрополітену, до складу якої увійшли представники Департаменту територіального контролю міста Києва, Голосіївської, Дарницької, Дніпровської, Оболонської, Печерської та Шевченківської районних в місті Києві державних адміністрацій, КП «Київблагоустрій», КП «Міський магазин», ГО «Асоціація мобільних кав’ярень» та ГО «Інститут стратегії міста».
2. Напрацьовано внесення змін до схеми розміщення засобів пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі в місті Києві та підготовлено розпорядження начальника Київської міської військової адміністрації від 20.06.2024 № 574 «Про внесення змін до схеми розміщення засобів пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі в місті Києві».
Комунальне підприємство «Міський магазин» виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) визначено замовником робіт з облаштування та утримання місць для розміщення засобів пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі та об’єктів сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі на території міста Києва, організатором торгів на право розміщення засобів пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі та об’єктів сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі та уповноважено укладати за результатами зазначених торгів договори із суб’єктами господарювання щодо розміщення засобів пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі та об’єктів сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі.
За звітний період КП «Міський магазин» оголошено 473 аукціони на право розміщення засобів пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі, за результатами яких укладено 184 договори.
КП «Міський магазин» оголошено 1321 аукціонів на право розміщення об’єктів сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі, за результатами яких укладено 91 договір.
3. За поданням Департаменту Київською міською радою 11.04.2024 прийнято рішення № 370/8336 «Про зміну назви комунального підприємства «ЛІК» м. Києва» та реорганізацію шляхом приєднання Комунального підприємства «МІСЬКИЙ МАГАЗИН» виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації)».
Департаментом розроблено розпорядження Київського міського голови від 02.07.2024 № 581 «Про організаційно-правові заходи, пов’язані із виконанням рішення Київської міської ради від 11 квітня 2024 року № 370/8336 «Про зміну назви Комунального підприємства «ЛІК» м. Києва» та реорганізацію шляхом приєднання Комунального підприємства «МІСЬКИЙ МАГАЗИН» виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації)».
Створено комісію з реорганізації шляхом приєднання комунального підприємства «Міський магазин» виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) до комунального підприємства «КИЇВ.ПРОЗОРО» виконавчого органу Київської міської ради (Київської державної адміністрації) (далі – Комісія з реорганізації) та затверджено її персональний склад.
За результатами 2024 року проведено 3 засідання Комісії з реорганізації, напрацьовано відповідні протокольні рішення.
Підготовлено розпорядження Київського міського голови від 18.06.2024 № 516, яким затверджено Статут комунального підприємства «КИЇВ.ПРОЗОРО» виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).
За поданням Департаменту, з директором комунального підприємства «КИЇВ.ПРОЗОРО» укладено Додаткову угоду до контракту від 20 жовтня 2023 року з директором комунального підприємства «ЛІК» м. Києва, що належить до комунальної власності територіальної громади міста Києва від 27.12.2024 в частині змін до контракту.
Підготовлено розпорядження Київського міського голови від 17.01.2025 № 37 «Про затвердження передавального акту комунального підприємства «МІСЬКИЙ МАГАЗИН» виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації).
4. Підготовлено розпорядження начальника Київської міської військової адміністрації від 16.07.2024 № 742 «Про внесення змін до розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 26 грудня 2018 року № 2358 «Про адресний перелік місць розміщення атракціонів у місті Києві».
Проведено 2 засідання Робочої групи з розгляду питань щодо огляду запропонованих місць для розміщення атракціонної техніки в місті Києві для формування адресного переліку місць розміщення атракціонів в місті Києві на 2025 рік, напрацьовано відповідні протокольні рішення.
5. Підготовлено наказ Департаменту від 05.01.2024 № Н-1 «Про деякі питання діяльності комунальних підприємств, підпорядкованих Департаменту промисловості та розвитку підприємництва» КП «Міський магазин», яким доручено забезпечити визначення суб’єктів господарювання відповідно до затвердженого адресного переліку на конкурентній основі.
За звітний період КП «Міський магазин» оголошено 122 аукціони на право розміщення атракціонів в м. Києві, за результатами яких укладено 38 договорів.
6. Опрацьовано 1 359 заяв на розміщення літніх майданчиків та надано пропозиції до Департаменту містобудування та архітектури.
7. Розпочато роботу щодо визначення місць розміщення окремих елементів благоустрою комунальної власності для розміщення на них тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення, засобів пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі, станцій зарядки автомобілів, платіжних пристроїв, автоматів з продажу товарів (послуг), вендингових автоматів, поштоматів.
8. Проведено міський конкурс-огляд суб’єктів господарювання сфери побутового обслуговування на присвоєння звання зразкового за результатами роботи у 2024 році.
У 2024 році підготовлено проєкт розпорядження Київського міського голови «Про результати міського конкурсу-огляду суб’єктів господарювання сфери побутового обслуговування на присвоєння звання зразкового у місті Києві у 2024 році», який проходить процедуру погодження.
у напрямку розвитку ринків
1. Здійснено заходи щодо створення робочої групи для вивчення питання стосовно будівлі критого ринку на вул. Верхній Вал, 16 у Подільському районі, балансоутримувачем якої є комунальне підприємство «Житній ринок» (далі – Будівля), приведення її до належного технічного стану, зовнішнього вигляду, збереження для територіальної громади міста Києва та подальшого ефективного використання.
Прийнято розпорядження Київського міського голови від 17.07.2024
№ 660 «Про утворення робочої групи з пошуку шляхів приведення будівлі критого ринку розташованої на вул. Верхній Вал, 16 до належного технічного стану» та внесено відповідні зміни до нього.
З метою вивчення питання щодо Будівлі, визначення шляхів приведення її до належного технічного стану та сучасного вигляду, забезпечення ефективного використання, збереження для територіальної громади міста Києва організовано та проведено три її засідання.
За цей період відбулися спільні зустрічі, наради, консультації з членами Робочої групи, представниками ініціативних груп підприємців, громадськості, відповідними фахівцями тощо.
За результатами засідання робочої групи (протокол від 23.12.2024 № 3) (далі – Протокол № 3) переважною більшістю голосів запропоновано зберегти Будівлю у комунальній власності, передати в оренду єдиний майновий комплекс комунального підприємства «Житній ринок» з визначенням додаткових умов, якими буде передбачено збереження функціонального призначення та зовнішнього вигляду Будівлі на строк дії договору оренди.
На виконання пункту 3 Розпорядження № 660 Київському міському голові надано висновки та пропозиції щодо Будівлі, та спільно з Департаментом комунальної власності м. Києва розроблено проєкт рішення Київської міської ради «Про передачу єдиного майнового комплексу комунального підприємства «Житній ринок» в оренду і включення єдиного майнового комплексу комунального підприємства «Житній ринок» до Переліку першого типу», який надано Київській міській раді на розгляд в установленому порядку (від 23.01.2025№ 08/231-62/ПР).
2. Підготовлено листи-подання на адресу Київського міського голови:
щодо продовження строку дії контракту з директором комунального підприємства «Володимирський ринок»;
щодо укладання контракту з директором комунального підприємства «Бессарабський ринок» на новий термін та погодження посадового окладу директора цього підприємства.
3. Взято участь у моніторингу об’єктів торгівлі, розміщених у місті Києві, за участю представників Головного управління Держпродспоживслужби
в м. Києві, районних управлінь поліції Головного управління поліції
у м. Києві, районних в місті Києві державних адміністрацій.
4. Спільно з представниками контролюючих органів, у встановленому законодавством порядку, здійснено вибірковий моніторинг стану підготовки ринкових підприємств до роботи, відповідності їх облаштування та функціонування правилам торгівлі.
5. Організовано відповідну роботу з районними в місті Києві державними адміністраціями щодо уточнення оперативної інформації станом на 01.01.2024 та 01.06.2024 щодо дислокації підприємств ринкової мережі, які розміщено на відповідних територіях.
6. Суб’єктами господарювання ринків, незалежно від форм власності та підпорядкування, забезпечено розроблення та затвердження планів заходів з підготовки ринкових підприємств до роботи у літній період 2024 року, осінньо-зимовий період 2024/2025 років та здійснено виконання цих заходів у визначені терміни.
7. Продовжується здійснення заходів щодо сприяння процесу поступового перетворення ринків у місті Києві на сучасні торговельно-сервісні комплекси, що є пріоритетним завданням економічного і соціального розвитку міста Києва на наступні роки.
Так, ТОВ «Десна-С-ЛТД» продовжує реконструкцію ринку «Десна» на просп. Романа Шухевича, 10А у Дніпровському районі, ТОВ «Манхеттен» – реконструкцію ринку «Деміївський» на вул. Ізюмській, 1 у Голосіївському районі.
Перед початком реконструкції ринків, модернізації торговельних місць та у процесі виконання цих робіт суб’єкти господарювання звертаються до Департаменту з питань щодо організації торговельного процесу тощо.
8. У період з 25 по 26 січня 2024 року проведено, з виїздом на місця, моніторинг цін на харчові продукти першої необхідності, реалізацію яких здійснюють фізичні особи та суб’єкти господарювання на територіях комунальних підприємств «Бессарабський ринок», «Володимирський ринок», «Житній ринок». За результатами якого підготовлено та надано оперативну інформацію щодо цін на зазначені продовольчі товари.
9. Організовано роботу щодо залучення суб’єктами господарювання ринків продавців сільгосппродукції до торгівлі для покращення забезпечення мешканців міста харчовими продуктами у період дії воєнного стану.
Діяльність управління праці та зайнятості
1. Проведено організаційні заходи щодо підготовки та проведення засідань, а саме:
Київської міської тристоронньої соціально-економічної ради (у звітному періоді проведено 3 засідання),
Координаційного комітету сприяння зайнятості населення (у звітному періоді проведено 4 засідання),
Тимчасової комісії з питань погашення заборгованості із заробітної плати (грошового забезпечення), пенсій, стипендій та інших соціальних виплат в м. Києві (у звітному періоді проведено 11 засідань, на яких заслухано 81 керівника підприємств-боржників із виплати заробітної плати ),
Міжвідомчої робочої групи з питань легалізації зайнятості та заробітної плати, забезпечення дотримання державних гарантій з оплати праці в місті Києві (проведено 3 засідання, на яких запрошено 27 підприємств, на яких має місце низький розмір середньомісячної заробітної плати).
2. Підготовлено та видано розпорядження начальника Київської міської військової адміністрації від 29.02.2024 № 162 «Про організацію громадських робіт у місті Києві у 2024 році» та від 15.07.2024 № 724 «Про затвердження змін до переліку видів громадських робіт на 2024 рік, що відповідають потребам територіальної громади міста Києва та належать до суспільно корисних оплачуваних робіт, які організовуються за участю підприємств, установ та організацій міста Києва».
3. Проводилась відповідна робота щодо погодження розділу 3 «Умови матеріального забезпечення керівника» у проєктах контрактів (додаткових угод) з керівниками підприємств, що знаходяться у комунальній власності територіальної громади міста Києва, а також щодо надання консультативної та практичної допомоги підприємствам з цього питання (погоджено 45 проєктів контрактів).
4. Протягом звітного періоду проводився щотижневий оперативний моніторинг, результати якого у встановлені терміни надсилались до Державної служби України з питань праці.
5. З метою сприяння погашенню заборгованості із виплати заробітної плати:
надіслано 66 звернень (подань) до власників або уповноважених ними органів 85 підприємств-боржників;
надіслано до Центрального міжрегіонального управління Державної служби з питань праці (далі – ЦМУ Держпраці), для організації проведення заходів державного нагляду (контролю) за додержанням законодавства про працю переліки столичних підприємств-боржників;
з керівниками підприємств-боржників проводиться робота щодо складання (перегляду) графіків погашення заборгованості із заробітної плати в найкоротші терміни, з урахуванням фінансово-економічних можливостей підприємств та забезпечення їх виконання (на 24.01.2025, складено 42 орієнтовних графіків погашення заборгованості із виплати заробітної плати на 2024 рік, 4 з яких виконується. Крім того, 16 графіків виконано у повному обсязі, не подають звіт 2.
Завдяки вжитим спільним заходам, протягом 2024 року у повному обсязі погасили заборгованість 80 підприємств на загальну суму 73,9 млн грн, у т. ч. 52 підприємства (39 млн грн), які з’явилися в переліку боржників у січні-грудні;
Проводилась інформаційно-роз’яснювальна робота серед суб’єктів господарювання – роботодавців та населення щодо негативних економічних та соціальних наслідків нелегальних трудових відносин та виплати заробітної плати в «конвертах», дотримання трудового законодавства (за інформацією ГУ ДПС у м. Києві, протягом 2024 року підвищили рівень заробітної плати 5 384 платника податків, додатково надійшло до бюджету податку на доходи фізичних осіб – 160,4 млн грн).
6. Здійснювалась координація реалізації заходів, передбачених Планом заходів щодо поліпшення ситуації у сфері зайнятості населення в місті Києві на 2023 – 2024 роки (далі – План заходів), затвердженим Київським міським головою В. Кличком 22 серпня 2023 року. План заходів розміщено за посиланням: https://media-stg.kyivcity.gov.ua/kyivcity/sites/19/uploaded-files/2/25092301.pdf. Здійснювалась підготовка щоквартальної узагальненої інформації про виконання Плану заходів.
- 7. З метою координації роботи в сфері зайнятості населення та створення умов щодо ефективної реалізації активних програм сприяння зайнятості незайнятих громадян Департаментом було розроблено проєкт Плану заходів щодо поліпшення ситуації у сфері зайнятості населення в місті Києві на 2025-2026 роки, який затверджено Київським міським головою В. Кличком 27 грудня 2024 року і розміщено за посиланням: https://media-stg.kyivcity.gov.ua/kyivcity/sites/19/%20%D0%B7%D0%B0%D1%85%D0%BE%D0%B4%D1%96%D0%B2%202025-2026_pdf.pdf.
8. У сферах зайнятості населення та соціально-трудових відносин Департаментом проводилися:
- - щомісячний моніторинг столичного ринку праці з використанням адміністративних даних Київського міського центру зайнятості;
- - щомісячний моніторинг щодо організації оплачуваних громадських робіт та їх фінансування;
- - щомісячний моніторинг про повідомну реєстрацію колективних договорів підприємств, установ та організацій міста Києва за даними районних в місті Києві державних адміністрацій;
- - щоквартальний моніторинг організації професійного навчання на виробництві на підприємствах, установах та організаціях міста Києва (анкетування).
-
- 9. Здійснювалась підготовка інформації про хід виконання виконавчим органом Київської міської ради (Київською міською державною адміністрацією) Територіальної угоди між виконавчим органом Київської міської ради (Київською міською державною адміністрацією), Спільним представницьким органом сторони роботодавців на територіальному рівні в місті Києві та Спільним представницьким органом профспілок та об’єднань профспілок м. Києва на 2021-2023 роки за підсумками 2023 року та за І півріччя 2024 року з подальшим направленням соціальним партнерам: Об’єднанню профспілок, організацій профспілок у м. Києві «Київська міська рада профспілок» та Спільному представницькому органу сторони роботодавців на територіальному рівні в місті Києві.
- Проводилась робота щодо погодження договорів про надання освітніх послуг у сфері професійної (професійно-технічної) освіти між столичними закладами професійної (професійно-технічної) освіти та замовниками робітничих кадрів (протягом 2024 року погоджено 1021 договір).
-
10. Під час розгляду звернень, громадянам, у разі виявлення можливого порушення трудового законодавства, надавались відповідні роз’яснення норм чинного законодавства та для відповідного реагування направлялись до Центрального міжрегіонального управління Державної служби з питань праці.
Урочисті події
- 17 травня 2024 року проведена урочиста церемонія нагородження 27 кращих науковців міста Києва Подяками та Почесними грамотами Київського міського голови в Колонній залі КМДА.
- 27 червня 2024 року пройшов урочистий захід з нагоди Міжнародного дня соціального бізнесу, відбулося вручення Подяк Київського міського голови 34-м представникам соціальних підприємців.
- 28 липня 2024 року проведено урочисті заходи щодо нагородження 41 найкращих працівників сфери торгівлі міста Києва відзнаками Київського міського голови з нагоди відзначення Дня працівників торгівлі.
Також, нагороджено відзнаками Київського міського голови 16 найкращих працівників сфери побутового обслуговування з нагоди професійного свята Дня працівників житлово-комунального господарства та побутового обслуговування населення.
- 3 вересня 2024 року у колонній залі Київської міської державної адміністрації організовано та проведено захід з нагоди відзначення у 2024 році Дня підприємця у місті Києві. Віталій Кличко вручив 64 підприємцям столиці та працівникам приватних і комунальних підприємств Подяки Київського міського голови та Почесні грамоти.
- 24 вересня 2024 року в колонній залі Київської міської державної адміністрації відбулося урочисте нагородження працівників машинобудівної галузі Подяками та Почесними грамотами Київського міського голови до Дня машинобудівника. Нагороди отримали 53 працівника.
Контроль за діяльністю підпорядкованих Департаменту
комунальних підприємств
На виконання розпорядження Київської міської державної адміністрації від 19.02.2003 № 237 «Про деякі питання діяльності підприємств, установ та організацій, що належать до комунальної власності територіальної громади міста Києва» організовано та 29.03.2024 і 19.08.2024 проведено засідання комісій з аналізу фінансово-господарської діяльності підприємств, що належать до комунальної власності територіальної громади міста Києва та перебувають у сфері управління Департаменту (далі – Комісія), за 2023 рік та перше півріччя 2024 року.
За результатами засідання Комісій напрацьовано протоколи доручень від 01.04.2024 за № 26 та від 22.08.2024 за № 67 (далі – Протоколи № 26
та № 67), щодо сприяння забезпеченню ефективної роботи комунальних підприємств.
Протоколи № 26 та № 67, висновки та рекомендації Комісій надано Департаменту комунальної власності м. Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), Департаменту економіки та інвестицій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) для подальшого інформування Київського міського голови щодо стану фінансово-господарської діяльності комунальних підприємств за 2023 рік та перше півріччя 2024 року.
Під час засідань Комісій розглядалося питання щодо стану виконання комунальними підприємствами річних фінансових планів за 2023 рік та перше півріччя 2024 року, які затверджено відповідними наказами Департаменту (відповідно до розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 19.01.2022 № 139.
Наказами Департаменту затверджено річні фінансові плани підпорядкованих комунальних підприємств на 2025 рік.
Спільно з представниками підпорядкованих Департаменту комунальних підприємств 20.04.2024 взято участь у загальноміській толоці, 21.09.2024 – у Всесвітньому дні прибирання.
у напрямку питань з внутрішнього аудиту
За звітній період головним спеціалістом з внутрішнього аудиту проведено 4 планових/позапланових аудитів підпорядкованих Департаменту комунальних підприємств, а саме: КП «Володимирський ринок», КП «Житній ринок», КП «Бессарабський ринок» та КП «Київська спадщина».
В ході аудитів встановлено проблем (недоліків, порушень) з ризиком втрат на загальну суму 4938,6,0 тис. грн. Забезпечено усунення порушень на суму 1989,0 тис. грн.
За результатами проведених аудитів підготовлені висновки та встановлені проблемні питання щодо дотримання актів законодавства, планів, процедур, контрактів з питань стану збереження активів, інформації та використання майна, дотримання законодавства при проведенні процедур закупівель, укладенні та виконанні договорів та інше.
З метою покращення показників ефективності та стану фінансово-господарської дисципліни, мінімізації ризиків, підвищення ефективності системи внутрішнього контролю підготовлено та направлено 18 рекомендацій та пропозицій.
Розробка, виконання програмних документів
Міської цільової програми сприяння розвитку промисловості, підприємництва та споживчого ринку на 2024-2028 роки;
Стратегії розвитку міста Києва до 2027 року, затвердженої рішенням Київської міської ради від 15.12.2011 № 824/7060 (у редакції рішення Київської міської ради від 05.12.2024 № 414/10222);
Програми економічного і соціального розвитку м. Києва на 2024–2026 роки, затвердженої рішенням Київської міської ради від 14.12.2023 № 7530/7571;
Національної економічної стратегії на період до 2030 року, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 3 березня 2021 р. № 179;
Плану заходів щодо реалізації Генеральної угоди про регулювання основних принципів і норм реалізації соціально-економічної політики і трудових відносин в Україні на 2019-2021 роки, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 № 691-р;
Плану заходів щодо детінізації доходів та відносин у сфері зайнятості населення, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 02.03.2010 № 359-р;
Плану заходів щодо організації соціального діалогу в Україні, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18.03.2009 № 285-р;
Плану заходів щодо забезпечення реінтеграції в суспільство трудових мігрантів і членів їх сімей, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 12.04.2017 № 257-р;
Плану заходів з реалізації Концепції державної системи професійної орієнтації населення, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 04.07.2018 № 469-р;
Державної стратегії регіонального розвитку на 2021–2027 роки, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 05.08.2020 № 695.