Підсумки щодо роботи Департаменту промисловості та розвитку підприємництва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) за 2021 рік
За традицією в кінці року всі підбивають підсумки та окреслюють плани на наступний рік.
В свою чергу, виконувач обов'язків директора Департаменту промисловості та розвитку підприємництва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) Володимир Костіков разом зі своїм колективом керуючись принципами відкритості та прозорості також публічно підсумовує, що вдалося реалізувати в своїй роботі під керівництвом першого заступника голови КМДА з питань здійснення самоврядних повноважень Олексія Кулеби у 2021 році, які важливі заходи вдалося провести, ідеї та пріоритети діяльності на майбутнє.
Зроблено багато, є бажання зробити ще більше. За рік з’явилось чимало досвіду та розуміння, як в команді якісно та правильно реалізовувати задумане.
За 2021 рік Департаментом підготовленота забезпечено супровід прийняття 4 рішень Київської міської ради, які дозволили:
- збільшити суму видатків на надання фінансово-кредитної підтримки (далі ФКП) у 2021 та у 2022 роках;
- зафіксувати, на період дії карантину та протягом 4 місяців з дня його закінчення, компенсацію на рівні 99 % від суми відсотків за кредитним договором;
- удосконалити механізм надання ФКП, а саме вилучити із Положення про ФКП вимоги щодо класу боржника та збільшити ліміт кредиту до 50 млн грн.
Також розроблено 2 проєкти рішень Київради:
«Про затвердження Порядку розміщення атракціонної техніки в місті Києві» та «Про затвердження Положення про порядок проведення ярмарків у місті Києві», які на сьогоднішній день проходять процедуру погодження.
Розроблено та видано 13 розпоряджень виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації):
1. Про підсумки проведення міського конкурсу-огляду суб’єктів господарювання сфери побутового обслуговування на присвоєння звання зразкового в м. Києві у 2020 році від 23 лютого 2021 року № 381;
2. Щодо координації проходження регуляторної процедури проєктів регуляторних актів Київської міської ради, суб’єктом подання яких є Київська міська державна адміністрація від 10 червня 2021 року № 1310;
3. Про внесення змін до складу міжвідомчої робочої групи з питань посилення боротьби з нелегальним обігом алкогольної продукції від 16 червня 2021 року № 1360;
4. Доповнено Схему розміщення засобів пересувної дрібнороздрібної торгівлі 18 новими локаціями (пілотний проєкт по Голосіївському району) від 25 серпня 2021 року № 1807;
5. Оновлено склад комісій, які не протягом тривалого часу, щодо припинення комунальних підприємств «Домашній магазин», «Ріко» та «Київські ринки» від 26 травня 2021 року № 1183;
6. Скасовано розпорядження від 07 квітня 2014 року № 384 (приведення у відповідність до законодавства) від 17 грудня 2021 року № 2652;
7. Про внесення змін щодо проведення ярмарків (організація дорожнього руху) від 11 листопада 2021 року № 2328.
Департаментом забезпечено планування регуляторної діяльності та підготовлені розпорядження Київської міської державної адміністрації:
8. «Про внесення змін до плану діяльності з підготовки проєктів регуляторних актів Київської міської державної адміністрації на 2021 рік» від 08 лютого 2021 року № 186;
9. «Про внесення змін до плану діяльності з підготовки проєктів регуляторних актів Київської міської державної адміністрації на 2021 рік» від 26 травня 2021 року № 1161;
10. «Про внесення змін до плану діяльності з підготовки проєктів регуляторних актів Київської міської державної адміністрації на 2021 рік» від 04 червня 2021 року № 1241;
11. «Про внесення змін до плану діяльності з підготовки проєктів регуляторних актів Київської міської державної адміністрації на 2021 рік» від 29 жовтня 2021 року № 2238;
12. «Про затвердження плану діяльності з підготовки проєктів регуляторних актів КМДА на 2022 рік» від 13 грудня 2021 року № 2571.
Також Департаментом підготовлено розпорядження Київської міської державної адміністрації від 10 червня 2021 року № 1310, яким врегульовані питання щодо координації проходження регуляторної процедури проєктів регуляторних актів Київської міської ради, суб’єктом подання яких є Київська міська державна адміністрація.
Крім того, створено спеціалізовані служби цивільного захисту матеріального забезпечення, а також торгівлі та харчування на особливий період.
Департамент опрацював 27144 доручень (на 10 відсотків більше ніж минулого року):
вхідної кореспонденції 16631;
звернень громадян 10399;
підготував понад 7100 вихідних листів (більше на 10 відсотків ніж минулого року).
Заступник директора Департаменту – начальник управління промисловості, підприємництва та регуляторної політики Анатолій Баган звітує про роботу підпорядкованого структурного підрозділу.
1. Забезпечено надання фінансово-кредитної підтримки суб’єктам малого та середнього підприємництва міста Києва:
- підписано договори про співробітництво та додаткові угоди до них з 18 банками;
- надано кредитів на суму 932 млн грн по 300 кредитним договорам;
- виплачено фінансово-кредитну підтримку у розмірі 31,26 млн грн;
- за 9 місяців 2021 року в рамках реалізації ФКП: створено 1120 робочих місць; до бюджетів усіх рівнів перераховано 156,6 млн грн податків і зборів; обсяг виробництва товарів, робіт та послуг склав 2,58 млрд грн.
- розміщено 12 сітілайтів з рекламою ФКП у всіх районах міста Києва та виготовлено 10 тис. буклетів з рекламою ФКП, які розповсюджено через банки, районні державні адміністрації, громадські об’єднання підприємців.
2. Підготовлено Меморандум про взаєморозуміння щодо створення наукового парку «Academ.Сity» між Київською міською державною адміністрацією та Національною академією наук України.
Метою створення парку підсилення ролі науки та технологій міста Києва. Інноваційний парк реалізується на прикладі найуспішнішого в Німеччині проєкту «Адлерсхоф».Парк працюватиме на базі кластера наукових установ НАН України, розташованого в Академмістечку, його створення має всі шанси стати дійсно інноваційним, потужним центром, де сконцентруються наука і підприємництво, а міська влада допоможе, щоб цей проєкт був реалізований.
У рамках проєкту «Академ.Сіті» делегація з Департаменту відвідала найбільший у Німеччині технопарк «Адлерсхоф», під час роботи делегації відбулися двосторонні зустрічі з посадовими особами Сенату Берліну, керівниками наукових парків « Берлін Адлерсхоф» та «Берлін-Бух». Взято участь у семінарах, присвячених створенню наукового парку, планувань розвитку території та прилеглих міських територій, вивченню функціонування та управління науковими парками.
3. Разом з комунальним підприємством «Київське інвестиційне агентство» підготовлено концепцію створення інвестиційного проєкту «Індустріальний парк Полярна, 20». Площа земельної ділянки 14 га. Загальна площа об’єкту 406 тис м.кв. Термін будівництва – 4 роки. Бюджет будівництва – 9057 млн грн. Окупність проєкту – 6 років.
4. Залучено 370 підприємств, установ та організацій міста Києва до участі у 13 міжнародних виставках.
Організовано та залучено підприємців до участі в 7 конференціях, семінарах та навчальних програмах, тощо.
Організовано підготовку та проведення 11 бізнес-форумів, конференцій, круглих столів за участю представників столичних та іноземних підприємств, наукових установ, посольств іноземних держав з презентацією інвестиційно-інноваційних пропозицій.
Одним з таких став XX Міжнародний промисловий форум, що проходить щорічно в Міжнародному виставковому центрі та утримує статус головної виставкової події України у галузі машинобудування, сучасних технологій металообробки та промислового обладнання.
5. Розроблено розділ І «Економічний розвиток, збереження робочих місць та питання зайнятості» Територіальної угоди між Київською міською державною адміністрацією, спільним представницьким органом сторони роботодавців та спільним представницьким органом профспілок м. Києва на 2021 – 2023 роки.
6. Підготовлено стратегічні напрями, оперативні цілі, завдання та індикатори результативності Стратегії розвитку міста Києва до 2035 року в рамках Стратегічної цілі: «Якісне економічне середовище, засноване на розвитку інноваційних сервісів та індустрій на засадах смарт-спеціалізації».
7. На веб-порталі Київської міської державної адміністрації оприлюднено 72 звіти про результати відстежень результативності регуляторних актів Київської міської державної адміністрації та Київської міської ради.
8. Надано роз’яснення по 118 проєктам актів Київської міської ради та її виконавчого органу стосовно ознак регуляторності.
9. Забезпечено опрацювання та оприлюднення 18 проєктів регуляторних актів КМДА та КМР.
10. Утворено робочу групу із перегляду регуляторних актів Київської міської державної адміністрації при Департаменті.
11. Спільно з КНЗ «Київський міський центр перепідготовки та підвищення кваліфікації» (Київський регіональний центр підвищення кваліфікації) організовано та проведено 2 навчальні семінари.
Стосовно роботи управління торгівлі та побуту інформує заступник директора Департаменту – начальник управління торгівлі та побуту Володимир Циба.
12. На виконання доручень Уряду робочою групою з питань посилення боротьби з нелегальним обігом алкогольної продукції обстежено 395 об’єктів торгівлі, у 51 об’єкті виявлено порушення, складено 48 адміністративних протоколів.
13. Комунальним підприємством «Міський магазин» виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації):
проведено 13 торгів на розміщення засобів пересувної торгівлі, укладено 77 договорів, отримано 17,8 млн. грн;
проведено 12 торгів на розміщення об’єктів сезонної торгівлі, укладено 291 договір, отримано 3,3 млн.грн;
укладено 46 договорів щодо розміщення атракціонів, отримано 2,6 млг.грн.;
організовано роботу 130 ярмарків з продажу ялинок, отримано 0,68 млн.грн.
14.Також комунальним підприємством «Міський магазин» надано суб’єктам господарювання, які за результатами торгів уклали договори щодо розміщення об’єктів сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі – палатки єдиного архітипу для здійснення торговельної діяльності на безоплатній основі.
Дане впровадження створене з метою недопущення проявів незаконної (стихійної) торгівлі на території міста Києва та сприяє швидкій ідентифікації легалізованих об’єктів. Також за допомогою єдиного архітипу сезонна торгівля має більш естетичний вигляд.
15. Опрацьовано 1515 заявок на розміщення літніх майданчиків та надано пропозиції до Департаменту містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).
16.Проведено 1960 ярмарків, реалізовано 41, 5 тис. тонн продукції, залучено 80,8 тис. учасників. Розроблено та затверджено 49 схем організації дорожнього руху. Оптимізовано кількість КП – організаторів ярмарків, визначено 1 КП «Київська спадщина» організатором ярмарків у 9 районах, КП «Світоч» м. Києва у Голосіївському районі.
Від проведення ярмарків за 9 місяців отримано 9,1 млн.грн. Актуалізовано адреси проведення ярмарків та доповнено 14 новими адресами.
Крім того, з метою покращення естетитчного вигляду міста було затверджено єдиний архітип торговельних наметів для проведення сезонних та сільськогосподарських ярмарків у місті Києві, шляхом онлайн голосування мешканцями столиці.
17.Продовжено реалізацію інвестиційного проєкту: ПрАТ «Київхліб» встановлено 200 об’єктів торгівлі хлібом та хлібобулочними виробами, який реалізується утримувачам муніципальної картки зі знижкою від 20% до 70%. У 2021 році реалізовано 2,2 тис. тонн. Ціни від 4,50 до 18,40 грн.
18. До Програми «Велике будівництво» підготовлено та надано пропозиції на 2022 рік щодо включення об’єкту «Реставрація будівлі критого ринку на Бессарабській площі, 2» (Проведення І етапу реставрації «Невідкладні протиаварійні роботи по підсиленню фундаменту»).
Для задоволення потреб киян у сільськогосподарській продукції забезпечено функціонування у період карантину комунальних підприємств «Бессарабський ринок», «Володимирський ринок», «Житній ринок» за умов виконання вимог протиепідемічних заходів та проведення вакцинації працівників.
19. Ініційовано внесення змін до Програми економічного і соціального розвитку міста Києва на 2022 рік в частині виділення бюджетних коштів, а саме: 5,0 млн. грн – для продовження робіт з проєктування реставрації будівлі критого ринку КП «Бессарабський ринок»; 10,7 млн. грн – для виконання передпроєктних робіт та робіт з проєктування реконструкції будівлі критого ринку КП «Володимирський ринок».
20. Управлінням торгівлі та побуту Департаменту організовано видачу 72850 спецперепусток для проїзду в транспорті під час локдауну (більше на 19670 від попереднього локдауну).
21. Координує роботу 10 комунальних підприємств, які за 9 місяців 2021 року сплатили податків до бюджетів всіх рівнів 41,8 млн.грн (порівняно з аналогічним періодом минулогороку більше на 8%), в тому числі до бюджету міста Києва 20,4 млн.грн (порівняно з аналогічним періодом минулого року більше на 13%). За результатами діяльності у 2020 році до бюджету міста Києва КП відрахували частину чистого прибутку (20%) в сумі 2,4 млн.грн.
22. Опрацьовано спільно з структурними підрозділами виконавчого органу Київської міської державної адміністрації та підготовлено до обговорення проєкти рішеннь Київради «Про деякі питання утримання об’єктів благоустрою в місті Києві»; стосовно уповноваження Департаменту укладати договори пайової участі в утриманні об'єктів тимчасових споруд; засобів пересувної торгівлі; об'єктів сезонної торгівлі; автоматів з продажу товарів (надання послуг); платіжних пристроїв; споруд, які виготовляються з полегшених збірно-розбірних конструкцій, встановлених тимчасово, майданчиків для харчування біля стаціонарних закладів ресторанного господарства; кіосків, що є частиною зупинкових комплексів; об’єктів торгівлі під час проведення недержавних масових заходів; зарядних станцій для електромобілів.
23. Затверджено Графіки обмеження споживання електричної потужності, обмеження споживання електричної енергії та аварійних відключень споживачів електричної енергії міста Києва на осінньо-зимовий період 2021/2022 роки.
24. Забезпечено моніторинг з виїздом на місце 28 масових заходів в частині дотримання організаторами заходів вимог рішення Київської міської ради від 23.12.2010 № 413/5225 в частині заборони продажу алкогольних напоїв під час їх проведення.
25. Здійснено з виїздом на місце, в тому числі комісійно, розгляд 20 звернень депутатів всіх рівнів, мешканців столиці тощо.
26. Департаментом спільно з комунальним підприємством «Міський магазин» започатковано пілотний проєкт із розміщення обєктів пересувної дрібнороздрібної мережі в єдиному архітектурному стилі, який спрямований повністю змінити підхід до розміщення на вулицях міста мобільних торговельних точок. Розпочалась реалізація даного проєкту з Голосіївського району міста Києва, його основна мета унеможливити несанкціоновану торгівлю на території столиці.
Ще багато творчих та корисних ідей і задумів є у нас для того, щоб зробити Київ – комфортним містом!
На прийдешній рік ми не збавлятимемо обертів в роботі, спільними зусиллями ми зможемо досягти всіх поставлених цілей першочерговими з яких є:
- завершити процедуру ліквідації комунальних підприємств, підпорядкованих Департаменту, які перебувають в стані ліквідації, а саме: комунальні підприємства «Ресторан «Славутич», «Центр високих технологій та інновацій» та комунальний Броварський завод алюмінієвих будівельних конструкцій;
- визначити організатора проведення торгів на право розміщення тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, засобів пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі, автоматів з виготовлення та продажу товарів (надання послуг), платіжних пристроїв, зарядних станцій для електромобілів та затвердити їх адресний перелік; укладати договори пайової участі в утриманні об’єктів благоустрою з власниками вище зазначених об’єктів;
- створення електронного майданчику «Київ торговий».Планується створення системи «Київ торговий», який стане електронним майданчиком, через який планується здійснюватись погодження нових адрес щодо розміщення засобів пересувної та об’єктів сезонної, дрібнороздрібної торговельної мережі, місць розміщення атракціонної техніки, погодження літніх та сезонних майданчиків біля закладів ресторанного господарства, що дозволить оперативно реагувати на запити суб’єктів господарювання, в частині створення нових робочих місць за рахунок розширення дрібно роздрібної торговельної мережі та місць атракціонної техніки, оперативно реагувати на зміни в містобудівній ситуації, прискорить час та підвищить якість опрацювання звернення підприємців;
- упорядкування розміщення засобів пересувної та об’єктів сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі на території міста Києва. Будуть проведені заходи по актуалізації адрес розміщення засобів пересувної та об’єктів сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі на території міста Києва з метою виявлення об’єктів, які не користуються попитом у споживачів;
- набуття повноважень щодо координації структурних підрозділів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) з питань здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності. За рекомендаціями Державної регуляторної служби України визначити Департамент структурним підрозділом, що буде узагальнювати інформацію щодо перевірок, які здійснюють структурні підрозділи Київської міської державної адміністрації, а саме:
формувати єдиний план здійснення перевірок на календарний рік, що буде затверджуватись розпорядженням Київської міської державної адміністрації;
наповнювати відповідною інформацією Інтегровану автоматизовану систему державного нагляду (контролю);
- Залучення внутрішніх та зовнішніх інвестицій шляхом створення інформаційної бази інвестиційних проєктів;
- Підтримка експортної діяльності промислових підприємств шляхом проведення медійних заходів, визначених Міською цільовою програмою сприяння розвитку промисловості на 2019 – 2022 роки:
- Здійснення заходів щодо оптимізації кількості державних підприємств, які передані до сфери управління Київської міської державної адміністрації, зокрема:
з реорганізації 6 державних підприємств шляхом приєднання до ДНВП «Захід»;
передачі функцій управління державними підприємствами зі сфери управління виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) до сфери управління Фонду державного майна України;
- Реалізація проєкту "Академ.Сіті" та початок роботи базових підрозділів наукового парку.