Головна  →  Про Департамент  →  Звернення громадян  →  Інформація для громадян

АНАЛІТИЧНА ДОВІДКА
за 1 півріччя 2020 року

На виконання Указу Президента України від 07 лютого 2008 року №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» надаємо аналітичну довідку щодо організації роботи із зверненнями громадян за 1 півріччя 2020 року.
За вказаний період у Департаменті зареєстровано 457 звернень від громадян, з них звернень, що надійшли поштою – 446, отриманих на особистому прийомі – 11. З урахуванням 57 колективних звернень, до Департаменту у 1півріччі 2020 року звернулось 2699 громадян. У порівнянні з аналогічним періодом минулого року загальна кількість звернень від громадян збільшилась на 188 % (рис. 1).

 


Рис. 1. Кількість звернень громадян, що надійшли на адресу Департаменту промисловості та розвитку підприємництва за 1 півріччя 2020 рік у порівнянні з аналогічним періодом минулого року

Найчастіше у своїх зверненнях до Департаменту громадяни порушують наступні питання:
щодо підприємницької діяльності;
незручності від стихійної торгівлі;
щодо порушення правил торгівлі;
щодо законності продажу алкогольних напоїв;
щодо облаштування сезонних (літніх) майданчиків біля закладів громадського харчування;
щодо режиму роботи закладів торгівлі та ресторанного господарства;
щодо правомірності розміщення засобів пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі, сезонних об’єктів дрібнороздрібної торговельної мережі та майданчиків для харчування біля стаціонарних закладів ресторанного господарства;
щодо незручності для проживання від функціонування закладів торгівлі та закладів ресторанного господарства.
щодо проведення сільськогосподарських ярмарків;
щодо видачі проїзних квитків.

Із загальної кількості звернень, які надійшли до Департаменту за звітний період - 428 звернень (94% від загальної кількості) були адресовані Київській міській державній адміністрації та 29 звернень (6 %) були надані особисто, через засоби поштового зв’язку або надіслані через електронну пошту до Департаменту (рис. 2).

 

Рис. 2. Кількість звернень громадян, що надійшли на адресу Департаменту промисловості та розвитку підприємництва за 1 півріччя 2020 рік в розрізі кореспондентів (звідки надійшли в %).

Серед звернень громадян, які надходять на адресу Департаменту особлива увага приділяється вирішенню проблем, з якими звертаються Герої України, Герої Соціалістичної праці, Герої Радянського союзу, жінки, яким присвоєно звання «Мати-героїня», інваліди Великої вітчизняної війни.
Звернення реєструються в день надходження, відповідно до розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 28.10.2014 № 1930 ставиться штамп Департаменту та штрих-код, реєстраційний номер складається з першої літери прізвища заявника або літер «КО», якщо звернення колективне, та порядкового номера листа. Реєстрація звернень громадян в Департаменті ведеться в системі електронного документообігу «АСКОД».
У Департаменті в доступному для відвідувачів місці розміщено стенди, які містять інформацію з роз’ясненнями конституційних прав громадян на звернення, витяги із законодавства про звернення громадян, зразки оформлення звернень, графік проведення особистого прийому громадян директором та заступниками директора, роз’яснення порядку особистого прийому та порядку запису на прийом та інша необхідна громадянам інформація.
У Департаменті промисловості та розвитку підприємництва відпрацьовуються наступні заходи на виконання Указу Президента України від 07.02.2008 № 109, згідно затверджених планів та графіків, а саме:
план заходів по Департаменту промисловості та розвитку підприємництва з питань роботи зі зверненнями громадян на 2020 рік (розроблений на виконання вимог Указу Президента України “Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування” від 07.02.2008 №109/2008), затверджений директором Департаменту промисловості та розвитку підприємництва В. Фіоктістовим 20.12.2019;
план роботи сектору документального та організаційного забезпечення Департаменту промисловості та розвитку підприємництва на 2020 рік, затверджений директором Департаменту промисловості та розвитку підприємництва В. Фіоктістовим 20.12.2019;
графік проведення перевірок організації роботи зі зверненнями громадян та додержання законодавства про звернення громадян в структурних підрозділах Департаменту промисловості та розвитку підприємництва в 2020 році, затверджений директором Департаменту промисловості та розвитку підприємництва В. Фіоктістовим 20.12.2019;
графік звітування начальників управлінь перед директором Департаменту промисловості та розвитку підприємництва з питань організації роботи щодо звернень громадян та додержання законодавства про звернення громадян в структурних підрозділах Департаменту в 2020 році, затверджений директором Департаменту промисловості та розвитку підприємництва В. Фіоктістовим 20.12.2019;
графік проведення особистих прийомів громадян та прямих (“гарячих”) телефонних ліній керівництвом Департаменту промисловості та розвитку підприємництва виконавчого органу Київської міської ради (Київської державної адміністрації) на 2020 рік, затверджений директором Департаменту промисловості та розвитку підприємництва В. Фіоктістовим 20.12.2019;
графік надання практичної та методичної допомоги підпорядкованим структурним підрозділам Департаменту промисловості та розвитку підприємництва по роботі зі зверненнями громадян згідно Указу Президента України “Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення громадян до органів державної влади та органів місцевого самоврядування” від 07.02.2008 №109/2008 на 2020 рік, затверджений директором Департаменту промисловості та розвитку підприємництва В. Фіоктістовим 20.12.2019.
Відповідно до затверджених графіків в липні 2020 року проведено перевірки структурних підрозділів Департаменту щодо організації роботи зі зверненнями громадян та додержання законодавства про звернення громадян, також надано практичну та методичну допомогу підпорядкованим структурним підрозділам Департаменту промисловості та розвитку підприємництва по роботі зі зверненнями громадян згідно Указу Президента України “Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення громадян до органів державної влади та органів місцевого самоврядування” від 07.02.2008 №109/2008.
Керівники структурних підрозділів Департаменту прозвітували в.о. директору Департаменту з питань організації роботи щодо звернень громадян та додержання законодавства про звернення громадян за 1 півріччя 2020 року.
Відповідно до розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 02.03.2012 № 345 «Про внесення змін до розпорядження Київської міської державної адміністрації від 28.01.2003 № 109» та затвердженого графіку проведення особистих прийомів громадян та прямих («гарячих») телефонних ліній керівництво щопонеділка з 10.00 до 13.00 год проводить телефонні гарячі лінії. За звітний період керівництвом Департаменту було проведено 8 особистих прийомів на яких звернулось 11 громадян та проведено 16 прямих («гарячих») телефонних ліній, де прийнято 20 телефонних дзвінків. На особистих прийомах порушувались питання порушень правил торгівлі, питання розміщення об’єктів пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі, щодо ярмаркових заходів, проведення фестивалів, питання створення сприятливих умов для розвитку підприємництва та інші. Усім громадянам надані роз’яснення. В період запровадженого карантину особистий прийом громадян керівництвом Департаменту не проводився.
Протягом I півріччя 2020 року до Департаменту надійшли звернення громадянки Ткачук Наталії Григорівни від 09.01.2020 № Т-224, від 13.02.2020 № Т-224/1 від 13.02.2020 щодо ліквідації сезонного ярмарку на
вул. Світлицького, 33 у Подільського району. Питання вирішено позитивно, сезонний ярмарок виключено з адресного переліку сезонних ярмарків у місті Києві у I півріччі 2020 року.
Крім того, було розглянуто звернення громадянина Сушка В’ячеслава Григоровича щодо подяки за припинення сезонного ярмарку на просп. Соборності, 2-20 у Дніпровському районі.
Опрацьовувалося звернення гр. Шкляр Г.П. від 26.05.2020 № Ш-2548/2 щодо відзначення в роботі персоналу «Soul Cafe» на Русанівській набережній у Дніпровському районі м. Києва за соціальну та матеріальну допомогу. Висловлена подяка співробітникам «Soul Cafe» та гр. Алексеєнко А.О. від 18.05.2020 № А-6450 щодо висловлення вдячності компанії «Новус» за продуктові набори. Висловлена подяка співробітникам компанії «Новус».
Відповідно до рішення Київської міської ради від 24.12.2011
№ 56/5443 «Про затвердження Порядку визначення обсягів пайової участі (внеску) власників тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, засобів пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі, власників (користувачів) майданчиків для харчування біля стаціонарних закладів ресторанного господарства в утриманні об’єктів благоустрою м. Києва та внесення змін до деяких рішень Київської міської ради» (із змінами і доповненнями від 04.09.2014 № 62/62, від 25.12.2014 № 746/746), а також розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 07.11.2013 № 2027 «Про затвердження Порядку розміщення майданчиків для харчування біля стаціонарних закладів ресторанного господарства в м. Києві» за І півріччя 2020 опрацьовано 1400 заяв.
За звітний період проведено 8 засідань робочої групи з розгляду питань щодо демонтажу (переміщення) самовільно розміщених (встановлених) засобів пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі на території м. Києва.
За звітний період відбулося 2 виїзні наради щодо розгляду звернень та скарг мешканців міста стосовно вирішення питань у сфері торгівлі та споживчого ринку.
Відповідно до розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 26.05.2015 № 507 «Про проведення ярмарків у місті Києві» за січень – червень 2020 року в місті проведено 638 ярмарків, на яких реалізовано близько 18,4 тис. т різної сільськогосподарської продукції та продовольчих товарів, в т.ч. плодоовочевої продукції – 12,9 тис. т, м’яса та м’ясопродуктів – 1,0 тис. т, риби та рибопродуктів – 0,4 тис. т, інших продовольчих товарів – 4.1 тис. т.
Відповідно до протоколу № 10 Постійної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 16.03.2020, враховуючи доручення Київського міського голови Кличка В. В. від 13.03.2020 № 9930 до листа Головного управління Держпродспоживслужби в м. Києві від 13.03.2020 та наказу Департаменту від 16.03.2020 № 17-3 тимчасово було на деякий час припинено проведення сезонних та сільськогосподарських ярмарків у місті Києві.
На виконання протоколу засідання Постійної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 21.03.2020 № 16 «Про запобігання поширення гострої респіраторної хворобі COVID-19 спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, та введення додаткових обмежувальних заходів на території міста Києва» та на численні звернення громадян щодо отримання спеціальних квитків для проїзду у транспорті, управлінням отримано та видано 51 680 штук спеціальних квитків для забезпечення ними працівників закладів торгівлі міста Києва.
Враховуючи потреби киян особливо соціально-незахищених верств населення структурними підрозділами виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) проведено новий інвестиційний конкурс «Про створення об’єктів роздрібної торгівлі продуктами харчування, що користуються найвищим споживчим попитом у місті Києві», переможцем якого є ПрАТ «Київхліб».
Відповідно до інвестиційних договорів інвестор має право здійснювати реалізацію батону, хліба пшеничного, хліба житньо-пшеничного за зниженою ціною для власників багатофункціонувальної електронної картки «Картка киянина» за встановленою системою.
Згідно з цією системою знижок один власник Картки киянина може придбати 1 одиницю продукції в день зі знижкою від 20 до 70%.

З метою взаємодії органів державної влади з суб’єктами підприємницької діяльності, підтримки та розвитку підприємництва в м. Києві, прозорості та відкритості всіх заходів, спрямованих на прискорення економічних реформ та зворотного зв’язку з підприємцями, діє телефонна «гаряча лінія». Підприємці мають змогу звертатися із своїми пропозиціями щодо покращення стану підприємництва у м. Києві.
Телефонна «гаряча лінія» проводиться керівництвом управління регуляторної політики та підприємництва кожної другої та четвертої середи місяця з 10-00 по 13-00 за тел.239-71-13. Протягом звітного було заплановано 12 таких ліній, однак у зв’язку з карантином телефонна «гаряча лінія» не проводилась.
Управлінням промисловості та інноваційної політики Департаменту колишнім працівникам промислових підприємств, які припинили свою діяльність (довідки видаються постійно по мірі надходжень заявок) з початку року надано 12 довідок.
Керуючись вимогами Указу Президента України від 07.02.2008 № 109 в Департаменті попереджено про відповідальність посадових осіб за дотримання законодавства про звернення громадян та всі працівники Департаменту попереджені про персональну відповідальність за належний розгляд звернень громадян.
Інформація про розгляд звернень громадян щотижня розглядається на апаратних нарадах у директора Департаменту та на нарадах у начальників управлінь Департаменту.
Звернення громадян розглядаються в чітко встановлені терміни та відповідно до Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» від 07.02.2008 № 109/2008 року, Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, в установах та організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 14.04.1997 року № 348 (із змінами).
Департамент промисловості та розвитку підприємництва і надалі продовжуватиме роботу по забезпеченню всебічного розгляду звернень громадян, посиленню персональної відповідальності фахівців всіх рівнів за вирішення питань, що порушуються у зверненнях громадян, об’єктивну, неупереджену та вчасну перевірку фактів, викладених у зверненнях, фактичне поновлення порушених прав та інтересів громадян.

 

Зразок заяви (звернення громадян)

 

 

 

Версiя для друку